En realitat el que se’m fa més difícil és parlar sobre el que realment m’agrada, sobre el que m’arriba. Pots criticar fàcilment, pots tractar les coses de forma superficial, però hi ha coses que signifiquen alguna cosa més per tu, sobre les que sents certa responsabilitat al expresar-te al respecte.
Nacho Vegas va arribar a les meves oïdes potser per casualitat, no ho sé, amb una cançó que, amb una primera escoltada superficial, pot semblar la cosa més banal que algú ha pogut crear mai, però que, si se’n va una mica més enllà, no sé, se’n treuen conclusions molt diferents (“El hombre que casi conoció a Michi Panero”).
El motiu de la meva referència ara, quan han passat ja uns quanta mesos des del seu darrer treball (“Verano Fatal”, amb Christina Rosenvinge, del què ja vaig parlar en aquest blog), és l’edició del seu primer recopilatori, “Canciones inexplicables 2001-2007”. No sóc massa donada a aquest tipus de cd’s ja que trobo que així es perden moltes perles, però algú que em coneix (molt bé) me l’ha regalat aquest tarda.
A diferència d’altres recopilatoris, “Canciones inexplicables” ofereix alguna cosa més al consumidor: res de videos inèdits que es penjen en uns dies a YouTube, res de cançons exclusives que deixen de ser-ho en unes hores. Vegas ens ofereix aquí un regal que només ell pot oferir-nos, les seves paraules, la seva veu, directa, explicant-nos el perquè de cadascuna de les cançons que hi apareixen, el moment en què van ser concebudes.
De Vegas tinc moltes coses a dir, però no sé per on començar. Així que tiro per la via més fàcil, que és proposar-vos que li doneu una oportunitat. Per a mi, és tot un poeta.
Com a darrera recomanació:
-Actos inexplicables.
-El ángel Simón.
-En el jardín de la duermevela.
-El hombre que casi conoció a Michi Panero.
-Mi Marylin particular.
-Días extraños.
-Me he perdido.
-En la sed mortal.
-Nuevos planes, idénticas estrategias.
Algunes perles Vegasianes (escollides amb molt d’amor):
-“Ya no sé si merecerá la pena partir hacia otro lugar, ya no sé si con esta lluvia eterna no me habré acostumbrado a la humedad”.
-“Quise ahogar mis penas pero ellas nadaban en alcohol como Mark Spitz. Hoy la luna llena ha decido escupirle al sol y yo no saco en claro más que un trozo de canción…Me fumo, plata a plata, la jodienda de vivir”.
-“¿No comprendéis que yo ya no soy yo cuando ella entra en mi sangre y me pone a morir? Buscádme allí, en el jardín de la duermevela”.
-“Es hora de recapitular las hostias que me ha dado el mundo. Hoy vendrán a oír mi último adiós. Bien, poco a poco van llegando y yo los recibo en batín”.
-“Cada gota golpeando contra los cacharros de metal me hace pensar unas veces en sagre y otras veces en ti. Lo que en realidad viene a ser lo mismo. Lo que por crueldad, viene a dar igual”.
-“Y aunque no eras rubia, y aunque no hablabas inglés y aunque eras más que estúpida y aunque no sé ni si eras mujer, en fin, serías tú mi Marylin particular”.
-“Me encontró por la estación y me llevó a un apartamento. Dijo algo sobre mi piel, me pagó y yo cerré los ojos. Cuando el sol comienza a herir come de mi mano. Hoy he tomado drogas que me hacen hablar”.
-“Hay días en que valdría más no salir de casa. “Si solo era un juego”, pregunté, ¿dónde está la gracia?”
-“Mátame si ya no te soy de utilidad, mátame tras leer el mensaje, pero ahora me desnudaré sin quitarme el traje… que ahora sí que sí que sí, que sí que me he perdido. Porque solo es pensar en ti y acabar perdido. Porque solo con pensar en ti me pongo perdido”.
dimecres, 2 d’abril del 2008
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2 comentaris:
Me encantan las frases de este indivuo entre poeta y desgraciado. Espero quem e lo dejes pronto para poder completarme nacho-veguísticamente hablando. Por cierto, el disco de sr. chinarro es el décimo, lo he leído por ahí. Me alegro de que te guste mi crítica. Un beso.
oye pues a lo mejor me bajo yo algo de esto...esos son los que canta una chica así que no sé de que habla de un jardín? de camino a parís me la pusiste en el ipod y me gustó un montón...que decía noseke de unas hojas secas...
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